Bonsai

Alla inlägg under juni 2012

Av Fredric Westin - 9 juni 2012 22:49

Känner fortfarande på att jag är dålig på att uppdatera bloggen, men det kanske kan bero på att jag inte har så många träd att jobba med... hmm får nog ta och skaffa fler.


För ett tag sedan var jag ute på en liten egen yamadori utflyckt och hittade då denna ca 90cm höga och täta tall, med barr som inte var allt för långa.


  


Jag fick tips under möter att klippa tillbaka grenarna eftersom trädet i dagsläget inte tillräckligt med rötter för att förse alla barr med det som de behöver och då blev det så här...


 


Visst blev den lite mindre, men som nybörjare har jag säkert tagit bort för lite.


Snart får ni se fler yamadoris här på sidan :-)

Presentation


Jag är en glad amatör som nyligen fått upp ögonen för bonsaikonsten

Genom att blogga om mina försök att hålla de små träden vid liv hoppas jag också kunna följa deras eventuella utveckling.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Bilder


Ovido - Quiz & Flashcards